» » Yorum Yazmanın Da Bir Adabı Var

Blogların en güzel özelliklerinden biri yorum bölümü sayesinde okuyucu ile yazarın yazılar hakkında fikir alışverişinde bulunabilmesi, yazarın feedback alabilmesi ve yazar-okuyucu etkileşiminin sağlanabilmesi. Fakat yorumlarda işler her zaman olması gerektiği gibi yürümüyor.

 

Yorumlar çoğu zaman blog yazarının bir numaralı motivasyon kaynağı oluyor. Benim için de öyle. Yazılarımın çoğuna yorum yapılıyor ve eğer bu yorumlar olmasaydı Blog Hocam’ı yazmaya devam edermiydim emin değilim.

 

Fakat yukarıda da söylediğim gibi işler her zaman olması gerektiği gibi olmuyor. Bazen öyle yorumlar geliyor ki insanı çileden çıkarıyor. Yorumlar ve yorumcular hakkında tespit, sitem ve önerilerden oluşan bir yazı yazmak istedim bugün.

 

yorumlar

 

Çakma SEO’culara Dikkat!

 

Google’da ilk sırada çıkmanın önemini düşünürseniz SEO’nun nasıl bu kadar büyük bir sektör haline dönüştüğünü anlayabilirsiniz. Fakat ülkemizde başarılı profesyonel SEO ajanslarının sayısı bir elin parmakların geçmiyor ne yazık ki. Türkiye’de ki, SEO hizmeti verdiğini iddia eden kişilerin ve sözde kurumların yaptığı tek şey sağa sola link eklemek. Bunun için de bol bol blogları kullanıyorlar. Adı/URL şeklinde yorum yazarak burada anahtar kelime kullanıyor veya yorumun içerisinde anahtar kelime kullanarak link ekliyorlar.

Buradan bu arkadaşlara bir mesajım var. Zahmet edip de böyle yorumlar yazmayın, hepsini siliyorum. Diğer tüm blogger arkadaşlardan da rica ediyorum, blogunuzda bu tarz yorumlara müsade etmeyin.

 

Reklam Ve Link İçeren  Yorumlar

 

Genellikle yorumlarda link verilmesine müdahele etmiyorum fakat konuyla ilgili olması ve okuyucuya fayda sağlaması şartıyla.  Bazı arkadaşlar yorum bölümünü bir ilan tahtası olarak görüp bloglarını tanıtımını ve linkini içeren yorumlar yazıyorlar. Bu tür yorumları da sildiğimi belirtmek istiyorum.

 

Halbuki bunun yerine profilinizle faydalı, mantıklı yorumlar yapsanız benim ve diğer okuyucuların dikkatini çeker, belki de sadık takipçiler kazanabilirsiniz.

 

 

Anonim Yorumları Dikkate Almıyorum

 

Blog Hocam’ı okuyan ve yorum yazanların neredeyse tamamı hali hazırda blog yazan kişiler. Dolayısıyla bu kişilerden yorum yazarken Google profilleriyle veya kendi isimleriyle yorum yazmalarını bekliyorum. Anonim yani Adsız yorumlar sadece blog sahibi olmayan kişiler için.  Anonim yorum yazan blogcular benden cevap beklemesinler.

 

 

Hitap Şeklinize Lütfen Dikkat Edin

 

İş hayatından dolayı insanlara bey/bayan şeklinde hitap etmek bir alışkanlık haline dönüştü bende. Öyle ki iş yerinde öz ağabeyime bile “Mustafa Bey” diye hitap ediyorum.  Bu yüzden okuyuculara hitap şeklim de genellikle bu şekilde oluyor.

 

Bu şekilde bir alışkanlığı olmayan insanlardan bana “Serdar Bey” diye hitap etmelerini beklemiyorum ama en azında “kardeş”, “hacı”, “birader” gibi hitap şekillerini de kullanmayın. Bu şekilde hitap içeren yorumlara çok kızıyorum ve genellikle cevaplamıyorum. Anlayın lütfen.

 

 

Yorumlarınızı Takip Edin

 

Google profilinizle yorum yapmanın en önemli avantajlarından biri yorum yaptığınız konuya yazılan diğer yorumları e-posta ile takip edebilmenizdir. Bunu, hem yazar saygı hem de sorunuzun cevabını öğrenmek adına alışkanlık haline getirmenizi öneririm.

 

Yorum kutusunun sağ at tarafındaki “E-posta ile takip et” linkine tıkladıktan sonra, o yazıya yapılacak yeni yorumlar otomatik olarak e-posta adresinize gönderilir.

 

Konuyla Alakasız Yorumlar Yazmayın

 

İlk aylarda tek tük yorum geldiği için bu konuyu pek dert etmiyordum fakat zamanla içinden çıkılmaz bir hale dönüşünce yorum formunun üzerinde gördüğünüz uyarı mesajı ekledim. Ancak bu uyarıya rağmen hala alakasız yorumlar gelmeye devam ediyor.

 

Konuyu dağıtmamak ve yorumları takip eden kişilere saygısızlık yapmamak için bu uyarıya özen gösterilmesi gerektiğini düşünüyorum. Zaten iletişim formu da bu gibi durumlar için değil mi?

 

 

Hakaret İçermediği Sürece Olumsuz Yorumlara Açığım

 

Yazılar veya blogla ilgili olumsuz bir yorum geldiğinde, yanına “sileceğini biliyorum ama…” şeklinde bir not eklenir genelde :) Yanılıyorsunuz ve bu notu yazmanıza gerek yok. Hakaret içermediği sürece olumsuz yorum ve eleştirilere açığım. Hiç birini silmiyorum.

 

 

Bunlar; bugüne kadar Blog Hocam’a gelen 7000’den fazla yorumdan edindiğim tecrübeler. Eminim benimle aynı problemleri olan pek çok blog yazarı vardır.

 

Ve elbette yorumlarınızı bekliyorum :)

About Unknown

Web Sayfamızda, Bilgisayar, İntenret, Güvenlik Sistemleri, Cep Telefonları, Tablet Bilgisayarlar, Navigation Sistemleri, Modem Kurulumları ve Smart TV ayarları ile ilgili tamamı görsel anlatımla hazırlanmış makaleler bulabilirsiniz. Keyifli Zaman Geçirmenizi Dileriz.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder