“Anahtar kelime” çoğunuzun duyduğuna eminim. Fakat ne olduğu, nasıl bulunduğu veya nasıl kullanıldığı ile ilgili sorularınız olduğunun da farkındayım. Bu yazıda anahtar kelime araştırmasının öneminden, nasıl yapılacağından ve nasıl kullanılacağından bahsetmek istiyorum. Üstelik bu yazı yöntem “Google’dan hiç ziyaretçi gelmiyor” diye dövünenlere de yol gösterecektir.
Bloggerlar İçin Anahtar Kelime Araştırması Neden Ve Nasıl Yapılır?
Google’dan çok sayıda ziyaretçi çekerek blogundan para kazanmak isteyen bir kişinin yapması gereken ilk şeyin “anahtar kelime araştırması” olduğunu söylersek yanlış olmaz sanırım. Fakat şunu da rahatlıkla söyleyebiliriz ki ne blog oluştururken, ne de blogumuza içerik yazarken çoğumuz bu önemli adımı atlıyoruz.
Bir örnekle devam etmek istiyorum…
İnternette her geçen gün önemi artan içerik pazarlamasının temeli olan “makale yazmak” ile ilgili bir blog oluşturdunuz ve oluşturduğunuz bu blog için yeni bir yazı yazacaksınız. Bir süre beyin fırtınası yaptıktan sonra deneyimlerinizi paylaşacağınız bir yazı yazmaya karar verdiniz ve “Makale Yazacaklara Öneriler” başlıklı bir yazdınız. Son kontrollerden sonra “Yayınla” butonuna bastınız ve blogunuzda nur topu gibi bir yazınız oldu. Yapmanız gereken her şeyi yaptığınızı ve bundan sonra Google’dan binlerce ziyaretçi geleceğini düşünüyorsunuz öyle değil mi?
Üzgünüm ama yanılıyorsunuz. Çünkü yapmanız gereken esas şeyi yani anahtar kelime araştırmasını yapmadınız.
Şimdi bu yanlış örneği olması gerektiği gibi düzeltelim…
Blogunuzun ana konusu yani bel kemiği belli; “Makale”. Yani yazacağınız yazılar makaleler ile ilgili olmalı. O halde yapmanız gereken şey anahtar kelime araştırması yaparak insanların Google’da makale ana başlığı ile ilgili neler aradığını tespit ederek yazılarınızı buna göre şekillendirmek.
1. Adım: Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracına giderek “Bir kelime öbeği, web sitesi veya kategori kullanarak yeni anahtar kelimeler arayın” yazan yere tıklayın.
2. Adım: “Ürün veya hizmetiniz” yazan yere araştırma yapacağımız esas konu olun “makale” yazıyoruz. Hedefleme olarak dillerden “Türkçe”yi seçip, isteğinize göre ülkelerden de “Türkiye”yi seçtikten sonra “Fikir Al” butonuna basın.
3. Adım: “Fikir Al” butonuna bastıktan sonra “Reklam Grubu Fikirleri” açılacaktır. “Anahtar Kelime Fikirleri” semesine tıklayarak “makale” kelimesi ile ilgili önerilen anahtar kelimeleri göreceksiniz.
Artık elinizde Google’da ana konunuzla ilgili çok aranan kelimler veya kelime grupları mevcut. Şimdi sıra bu kelimeleri bilgilerinizle harmanlayarak yazı fikirleri bulmaya geldi. Bizim örneğimizde “makale nasıl yazılır” anahtar kelimesinin Google’da ayda ortalama 5400 kez arandığı gözüküyor. Bu anahtar kelimeyi kullanarak blogumuz için şuna benzer konular üretebiliriz:
- SEO uyumlu makale nasıl yazılır
- Google dostu makale nasıl yazılır
- 20 dakikada iyi makale nasıl yazılır
Buna benzer fikirler üreterek bulduğunuz anahtar kelimeleriyle yazılar yazabilirsiniz. Çünkü anahtar kelime araştırması yaparak blog yazısı yazmak Google’dan daha fazla ziyaretçi yani daha fazla para demek.
Anahtar Kelimeler Blog Yazılarında Nasıl Kullanılır?
Anahtar kelime araştırması yapıp yazacağınız yazıya karar verdikten sonra sıra bu anahtar kelimeleri kullanmaya geliyor. Anahtar kelimeleri doğru ve uygun yerlerde kullanarak yazılarınıza optimize ederseniz o anahtar kelimeye ait aramalarda üst sıralarda çıkma şansınız artar.
1. Yazı Başlığı
Anahtar kelimenin kullanılması gereken en önemli ve en etkili yer yazı başlığıdır. Hem okuyucuya hem de Google’a yazı hakkında fikir verir.
2. Kalıcı Bağlantı
Kalıcı bağlantı ya da permalink dediğimiz şey yazıyı yayınladıktan sonra, o yazının URL’si yani adres satırındaki linkidir. Kalıcı bağlantıları düzenleyerek anahtar kelimenin de yer aldığı basit yapılara dönüştürebilirsiniz. Kalıcı bağlantılarda ı,ö,ü,ş,ğ gibi türkçe karakterler yerine i,o,u,s,g gibi karakterler kullanmanız gerektiğini ve kelimeler arasına boşluk yerine – veya _ kullanmanız gerektiğini hatırlatmak isterim.
3. Giriş – Gelişme - Sonuç
Yazının ilk 100-150, son 100-150 kelimesi ve yazı içerisinde anahtar kelime kullanmanız gerekir fakat aşırıya kaçmadan ve yazının doğal akışını bozmadan.
4. Alt Ve Title Tag
Yazınıza eklediğiniz resimlerin alt ve title tagleri olarak yani başlık ve alternatif metni olarak yazacağınız metinde anahtar kelime geçmesi o resmin hedeflediğiniz anahtar kelime ile ilgili olduğunu anlatır.
5. Arama Açıklaması
Meta description dediğimiz arama açıklaması arama sonuçlarında yazı başlığının altında gözüken kısımdır ve yazının ne ile ilgili olduğunu belirten bir açıklama içerir.
Son Sözler
Anahtar kelime araştırması yaparak ve bu anahtar kelimeleri belirtilen şekilde kullanarak rekabeti az aramalarda üst sıralarda çıkarak Google’dan tahmin edemeyeceğiniz kadar trafik kazanabilirsiniz. Herkese iyi bloglar…
Hiç yorum yok: