» » » » Ölümsüz işletim sistemi!

Microsoft kara kara Windows XP'yi nasıl bitireceğini düşünedursun, 1973'ten bu yana kullanımda olan işletim sistemleri var. Kullanıcı kitleleri küçük olsa da güncelleniyorlar, değişiyorlar ve yaşamaya devam etmeye çalışıyorlar. Windows XP biter mi bilinmez. Ama ölümsüz işletim sistemleri listesinin ilk üyesi olmadığı kesin. Gelin, unutulmayan, bir şekilde yaşamaya devam eden eski işletim sistemlerine birlikte göz atalım...
CP/M (Doğum: 1973) Hiç DOS'tan önce hangi işletim sistemi vardı merak ettiniz mi? O zaman atasıyla tanışın. Windows, MS-DOS üzerine kuruluydu. MS-DOS ise CP/M'nin bir kopyasıydı. DR CP/M halen 15 dolara satın alınabiliyor. CP/M evrimleşerek DOS PLUS halini alıyor. DOS PLUS ise DR DOS haline geliyor. Sahibi olan Caldera bunu açık kaynak kodlu OpenDOS olarak da yayınladı.

Kaynak: Chip Online

About Unknown

Web Sayfamızda, Bilgisayar, İntenret, Güvenlik Sistemleri, Cep Telefonları, Tablet Bilgisayarlar, Navigation Sistemleri, Modem Kurulumları ve Smart TV ayarları ile ilgili tamamı görsel anlatımla hazırlanmış makaleler bulabilirsiniz. Keyifli Zaman Geçirmenizi Dileriz.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder