» » Ünlü Blog Yazarlarıyla Röportaj:Poyraz Şahin

1-Blog Alemine ne zaman giriş yaptınız?

Blog yazarlığına 2009 yılında başladım.İlk etapta 1-2 blog açıp kapattım ama ehliblog daki ilk yazımını 2009 yılının başlarında yazdım.

2-Neden blog yazmaya başladınız ve yönlendiren biri var mıydı sizi?
Üniversite hayatımda boş vaktim oluyordu ve özellikle yabancı blogları takip ediyordum.Çok güzel takip arşivim olduğunu söyleyebilirim.Sonra bir gün neden ben de onlar gibi yazmıyorum diyerek acemice de olsa ilk yazılarımı yayınlamaya başladım.Bu çalışma aslında bir hobiydi benim için.Arkadaşlarımla oynadığım halı saha ve play station maçları hariç boş vaktiğimi değerlendireceğim bir işim yoktu.O yüzden ilk etapta bu boşluğu doldurmak amaçlı blog yazarlığı yaptığımı söyleyebilirim.Elbette daha sonraları bu işi kendimce profesyonelce yapmaya çalışıyorum.

3-Nasıl çok tanınan bir blog yazarı oldunuz?
Sorudaki iltifat için teşekkürler :)Bildiğiniz gibi çoğu blog yazarı blogger kullanarak blog hayatına başlamıştır.Ben de bu konuda yazdığım için çoğu okuyucumla bu şekilde tanışmış olduk.Bunun yanında asla kopya içeriğe yer vermedim ve bu konuda titiz davranmaya çalıştım.Yardım isteyenleri geri çevirmedim.Hatta çoğu zaman yazı periyodunu bozmamak için uykum gelmediği zamanlarda gecenin yarısında kalkıp yazı yayınladığımı da biliyorum.Ve bu emeği dürüstlük ilkemle pekiştirdim.Ufaktan ticaret yapmaya başladıktan sonra olumlu müşteri yorumları ve emeğe saygı ilkesinde gerçekleştirdiğimi çalışmalar yeni okuyucuları getirdi ve okuyucu kitlem günden güne bu noktada artış gösterdi

4- Ehli Blog da ki yazılarınızın konularını neye dayanarak ve nasıl seçtiniz?
İlk etapta blogger şablon, eklenti ekleme vs konularında yazdım.Takip listemdeki bloglar o yöndeydi ve bu konuda ülkemizdeki okuyucularında desteğe ihtiyaçları olduğunu düşündüm.Fakat daha sonraları hem konu olarak sıkıştım hem de başkalarının kodları, temaları blogumun ana konusu olmaması gerektiğini düşündüm.Kendim kod yazabilirdim fakat o konuda eğitimim yoktu ve eğitim için de yeterli vaktim maalesef olmadı.Bu yüzden yeni konulara yöneldim.yukarıda bahsettiğim gibi yabancı konusunda uzman blogları takip etmeyi sürdürdüm ve onlardan esinlenerek bloguma farklı konularda yön vermeye başladım.Aynı zaman blogumdan para kazanmaya da başladığım zamanlarda arama motoru endeksli yazıları da çizgimi bozmadan yayınlamaya devam ettim.

5-ehliblog nereden aklınıza geldi?
5 yıl önce nasıl bu isme karar verdim hatırlamıyorum ama blogger konusunda yazı yazacağım için böyle blog uzmanı gibi bir slogan doğru olacağını düşünmüştüm.Biraz da orjinal ve farklı olması, içinde blog kelimesi geçirmesi ana kriterlerim oldu.Aslında şu anda çok daha iyi bir ad olan bloggertr alan adına sahip olmama rağmen "ehliblog" markasını hala sürdürme konusunda ısrarlı davranarak vazgeçmedim :(

6-Blog yazarları için ne önerirsiniz?
Çoğu blog daha demlenmeden kapanıyor.Çünkü geçici bir heves ve plansızca alınan kararlar buna sebep oluyor.Blog açma sanıldığı kadar kolay bir işlem değildir.Kapsamlı düşünmek gerekir.Bu yüzden logo, slogan, alan adı, niche, tema konularında emin olmak gerekir.Daha da ayrıntılı olmak gerekirse aynı kategoride anahtar kelime analizi ve en az 20 yazı belirleme de blog açmadan önce yapılması gereken işlemlerdendir.Hali hazırda blog yazarlığı yapan arkadaşlarım için de yazınızı heba etmeden basit seo kurallarını muhakkak uygulamalarını öneririm.Benden daha çok takipçisi ve hiti olan bloglara bakıyorum öyle basit hatalar var ki, tüm yazıyı anasayfada gösterme, anahtar kelimeye dikkat etmeme, gereksizce dışarıya verile dofollow linkler vs.Tabii bunların ötesinde dürüst çalışma da olmazsa olmazlarımdan.Çünkü sitesine "DMCA protected" banner ekleyip de temadaki kaldırmaması gereken yapımcı linkini kaldıran onlarca blog yazarı var ki...

7-Başarı hikayenizi anlatır mısınız?
Aslında bu soruya yukarıda cevap verdiğimi düşünüyorum.Toparlamak gerekirse sabırlı,planlı çalışma ve  iş ahlakı bu hikayenin başarılı sürmesini sağlamıştır.Ben mühendisim ve profesyonel olarak işimi yapıyorum.Boş zamanlarımda blog yazarlığı yapıyor olsam da iş ahlakından asla taviz vermedim.Çok komik gelen, belki tenezzül edilmeyecek miktarlara iş yaptım ve yapıyorum.Bu bana başarı getirdi.Öz eleştiri yapmak gerekirse hala emeğimin karşılığı olan yeterince okuyucu sayısına ulaştığımı düşünmüyorum.Bu noktada yine yapılması gerekenleri yapmaya çalışacağım.
Bana sitenizde yer verdiğiniz için teşekkür ediyorum.Usanmadan bu yazıyı okuyan tüm blog yazarlarına blog hayatında başarılar diliyorum...

About Unknown

Web Sayfamızda, Bilgisayar, İntenret, Güvenlik Sistemleri, Cep Telefonları, Tablet Bilgisayarlar, Navigation Sistemleri, Modem Kurulumları ve Smart TV ayarları ile ilgili tamamı görsel anlatımla hazırlanmış makaleler bulabilirsiniz. Keyifli Zaman Geçirmenizi Dileriz.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder