» » » » İyi Bir Blog Olmak İçin;Saglam Altyapı

Günümüzde blogger açanların çoğu hiçbir araştırma yapmadan çoğunlukla adsensenin hemen onlara gel sana hemen iki üç kuruş atacaklarını düşünüp bilinçsizce blogger açıyorlar.Tabi işin karmaşık olduğunu anladıktan sonra hoşuna gidiyor ise ve birazcık inanmış oluyor ise bu işte paldır küldür bu işe dalıp  bloglarını deneme tahtası gibi kullanıyorlar ve bu durumda da bloglara yazık oluyor.Bir de ben çekemem deyip alan adlarını işgal etmiş olanlar var blogu silmeden bu işlerden ellerini eteklerini çekerler bu durumda da bir çok akla gelen alan adları azimli kişiler tarafından kullanılamaz.Misal ben plansız çalışmış olduğum için sonradan blog adımı değiştirmek zorunda kalmıştım beğendiğim her blog adı 2008 li yıllarında açılmış blogların adları idi ama hiçbiri de yayın yapmamıştı.Bu durumda ne kadar hoş blog adlarını kaybettiğimi bir ben bilirim bir Allah neyse ki sonunda portalblogu.blogspot.com u buldum da kurtuldum.

Durmadan değiştirilen renkler,şablonlar,isimler,konular, ve bu durumda ortaya çıkan bir çok sorun ben bizzat yaşadım bu durumları yaşadıktan sonra ise evet öğrendim çoğu şeyi fakat sonra dedim ki keşke azcık tam takır şu işleri öğrenseydim de blogum adam akıllı baştan sona profesyonelce bir blog olsaydı.İşte o tam takır yapmanız gereken her şey;

Blog Adınızı Ve Adresinizi Belirleyin;
Bir blog açmadan önce adam akıllı oturun ve en sağlam ve size uygun blog adı ve adresinizi belirleyin.Sakına var olmuş adların üzerinde iki üç harf değiştirip kendinize blog adı ve adresi yapmayın blog özgünlüğün biçim bulduğu ortamdır sadece özgünlük ile blogunuzu yaşatın.

Domain ve Host Alın;
Eğer imkanınız var ise hemen belirlediğiniz adres doğrultusunda blogadınız.blogspot.com dan kurtulup blogadınız.com a geçiş yapın.Çünkü sonradan bu işlerle uğraşmak sizi yorar hemen Godaddy gibi sitelere girin ve bu işi halledin.Belki bazılarınız adsense den para kazandıktan sonra almak isteyebilir ona saygı duyarım.

Blog Temanız Bir Kere Seçin Ama Öz Seçin;
Arkadaşlar bence blog dünyasını cacık duruma getiren kesinlikle zart zurt değiştirilen lanet olası blog temaları bir ara bende böyleydim ama cahildim bu konularda ondan siz siz olun blog temanızı iyi araştırın beğendiğinizi kendinize göre ayarlayın yav arkadaş her gün farklı tema mı kullanılır.Ha bide böyle karmaşık renkli temalardan uzak durun seo puanı yüksek temaları tercih edin bulabiliyorsanız free ama varsa paranız satın alın korsandan uzak durun düşünsenize sizin blogunuzun aynısı kopyalamışlar ve sizden çok hit almaya başlamışlar ben çok sinirlenirdim bence sizde sinirlenirsiniz ve tabi birde siz bu blogtan para kazanıyorsunuz böyle korsan üzerinden mazallah harama falan düşersiniz  haberiniz olsun.

Seo Ayarlarını Öğrenin de Gelin;
Bu seo denilen şey bence bloggerin en gıcık durumu yok anahtar kelime yok şu ayarları yok konu önce gelmeli falanı filanı yani bunu deneyerek öğrenmeyin yani  tabi ki deneyerek öğreneceksiniz fakat bunu deneme blogunda denemek en sağlıklısı.

Logonuzu Sloganınız Belirleyin;
Slogan belirlemek kolay ama logo biraz sıkıntılı işte bunun için en uygun program tabi Adobe Illustrator bizim logomuzda bu programdan çıkma yapmak çok basit zaten günümüzde youtube yazsanız binlerce logo ve yapılışı çıkar tabi zaman geçtikçe logunuzu güncelleyebilirsiniz.

Sosyal Medyayı Halledin;
Facebook,twitter,google plus,instagtam,youtube vb. bütün sosyal medya hesaplarınızı açın ve buradan aşama aşama blog açılış sürecinizi paylaşın.Mesela büyük firmalar internet sitesi açarken dene deneye değil her şeyi tas tamam halledip açarlar.Ve açmadan önce takipçilerini bilgilendirirler yani sizde bunu yapabilirsiniz.

Blogunuza Ne Yazacağını Öğrenin;
Konu bulmak çok sıkıntılı bir iş olabilir fakat bence siz bu sıkıntıyı blogunuz açıkken değil açılmamışken düşünün,not alın ki konu sıkıntısını hergün yayın bekleyen kullanıcılarınıza ayıp etmeden bu işi halletmiş olursunuz.

Azim Ve Çalışkanlık Kavramlarını Öğrenin;
Buradan kastım yani pes etmeyin kimse anasının karnından seo gözdesi blogger profu olarak doğmuyor.Çalıştıkça yüzünüz gülecek.

Artık İyi Pişmiş Kararında Blogunuz Hazır;
Bu işlemleri yaptıktan sonra blogunuz en kısa sürede istediğiniz noktalara gelecektir.Tabi bu işlemleri bir deneme blogu açıp ondan öğrenmeniz gerek işiniz bittikten sonra blogu silip yeni bir blog açın ama eğer ben bir daha bu işlerle uğraşamam diyecekseniz deneme bloguna kendi isminiz alan adı olsun ki kimse alan adı bulmada zorlanmasın.Zaten eğer kendi adınızı istemiyor iseniz domain olarak farklı bir ad alırsınız ve adınız.blogspot.com olur istediğinizad.com bu sayede popülerliğiniz kaybolmaz.

UMARIM İŞİNİZE YARAMIŞTIR.

YAZAR HAKKINDA:Muhammed Taha Gürbulak, Arkadaşım ile birlikte Portal Blogu'dan  yazabildiğimiz ve sizin işinize yarabilecek yazılar yazmaya çalışıyoruz.







About Unknown

Web Sayfamızda, Bilgisayar, İntenret, Güvenlik Sistemleri, Cep Telefonları, Tablet Bilgisayarlar, Navigation Sistemleri, Modem Kurulumları ve Smart TV ayarları ile ilgili tamamı görsel anlatımla hazırlanmış makaleler bulabilirsiniz. Keyifli Zaman Geçirmenizi Dileriz.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder