» » Özel Yönlendirmeler İle Kendi URL’lerinizi Oluşturun

Geçtiğimiz günlerde Blogger’a eklenen yeni SEO ayarlarını sizlerle paylaşmıştım.Henüz çok yeni olduğu için biraz kurcalayıp ayarlardaki değişiklikleri yaratacağı sonuçları görmeden sizlere detaylı bilgi vermemiştim.Uğraştıkta bu ayarların marifetlerini öğrenmeye başlıyorum ve sizlerle paylaşacağım ilk ipucu özel yönlendirmeler ile ilgili olacak.

 

İlk kontrol ettiğimde özel yönlendirmeleri eski bir yazıyı, aynı konuda ki daha güncel olan başka bir yazıya yönlendirmek için kullanabildiğimizi düşünmüştüm ancak farklı bir şekilde daha kullanabileceğimizi gördüm.Nasıl mı?

 

Özel yönlendirme ayarı sayesinde blogunuz.blogspot.com/sayfa şeklinde özel bir adres oluşturabiliyorsunuz.Bu adrese tıklandığında ise belirlediğiniz her hangi bir sayfaya yönlendirme yuapabiliyorsunuz.Hemen bir örnekle açıklayayım.

 

Test blogum için bir iletişim sayfası oluşturdum ve adresi şu şekilde:

http://bloghocamtest.blogspot.com/p/iletisim-formu.html

 

Ancak ben bu adresi çok uzun ve karışık bulduğum için http://bloghocamtest.blogspot.com/serdar yazdığımda iletişim sayfasının açılmasını istiyorum.

 

Bunun için güncellenmiş Blogger arayüünde Ayarlar > Arama tercihleri > Özel Yönlendirmeler‘i açıyorum ve yeni yinlendirme oluşturuyorum.

 

Özel Yönlendirme

 

Kaynak: /serdar

Hedef: /p/iletisim-formu.html

 

Bu şekilde ayarladıktan sonra kaydediyorum.Artık tarayıcının adres satırına http://bloghocamtest.blogspot.com/serdar yazdığımda otomatik olarak iletişim sayfası açılacak.

 

Blogger’da etiketlere ait URL’ler bildiğiniz gibi çok uzun.Özellikle o konuda çok işimize yarayacağını düşünüyorum.

About Unknown

Web Sayfamızda, Bilgisayar, İntenret, Güvenlik Sistemleri, Cep Telefonları, Tablet Bilgisayarlar, Navigation Sistemleri, Modem Kurulumları ve Smart TV ayarları ile ilgili tamamı görsel anlatımla hazırlanmış makaleler bulabilirsiniz. Keyifli Zaman Geçirmenizi Dileriz.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder