» » CSS İle Yazılarınızın Kopyalanmasını Engelleyebilirsiniz

Benim gibi saatlerce uğraşıp kendi içeriğini kendisi oluşturan blogcular, oluşturdukları bu içerikleri başka bloglarda gördüğünde eminim sinirleri bozuluyordur.Ne yazık ki Türkiye’de ki blog yazarlarının asla vazgeçmedikleri bir durum içerik hırsızlığı.

 

Blog Hocam’ı oluşturdmadan önce blogcuların yaş ortalamasının bu kadar düşük olduğunu bilmiyordum.Blog Hocam sayesinde pek çok blogcuyla tanıştım ve yaş ortalamasının 16-17 civarında olduğunu gördüm.İçerikler de genelde bu yaşlardaki blogcular tarafından kopyalanıyorlar.

 

CSS İle Yazılarınızın Kopyalanmasını Engelleyebilirsiniz

 

Yaşı nispeten büyük, aklı başında blogcular bana sıkça içeriklerinin çalınmasını nasıl englleyebileceklerini soruyorlar.Genelde onlara internette pek çok sitede bulabilecekleri sağ tıklamayı engelleyen kodu öneriyordum.Ancak bu kod bir Java Script kodu ve bildiğiniz gibi Java Scriptler blogların hızını oldukça yavaşlatan öğeler.

 

Yeni öğrendiğim bir CSS3 tekniği ile hiç bir scripte gerek kalmadan içeriklerinizin kopyalanmasını engelleyebiliyorsunuz.Bu yöntem metnin seçilmesini engellediğinden sadece metin ağırıklı içerikler için kullanışlıdır.İsterseniz daşağıdaki kodları deneyin ve nasıl çalıştığını kendiniz görün.

 

1.Adım: Blogunuzun şablonundan ]]></b:skin> kodunu bulun.

 

2.Adım: Bu kodun üstüne aşağıdaki kodları ekleyin:

 

.post-body {
-webkit-touch-callout: none;
-khtml-user-select: none;
-moz-user-select: -moz-none;
-ms-user-select: none;
user-select: none;
}

 

Keşke bu tür yöntemlere hiç ihtiyacımız olmasaydı ancak durum malum.İçinizi ne kadar rahatlatır bilmiyorum ama Google içerik hırsızlarıyla mücadelesine yoğun bir şekilde devam ediyor.Son olarak Penguen isminde yeni bir algoritma güncellemesi yaptıklarını duyurdular.Türkiye’de ki sonuçlara ne zaman yansıtacaklar bilmiyorum ama resmi blogdan okuduğum kadarıyla kopya içerikleri arama sonuçlarından kaldırmak yolunda yoğun bir şekilde çalıştıklarını söyleybilirim.

 

[ GÜNCELLEME ]

Yukarıda verdiğim kodu ben ve diğer blogcular denediğimede ççalışıyordu ancak ne hikmetse bir süre sonra çalışmamaya başladı.Alternatif olarak sizlere şu javascript kodlarını vereceğim.HTML/JavaScript gadget olarak bloguunuza ekledikten sonra yazı seçimi devre dışı kalacaktır.

 

<script language='JavaScript1.2'> 
//Disable select-text script (IE4+, NS6+)- By Andy Scott
//Exclusive permission granted to Dynamic Drive to feature script
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script
function disableselect(e){
return false
}
function reEnable(){
return true
}
//if IE4+
document.onselectstart=new Function (&quot;return false&quot;)
//if NS6
if (window.sidebar){
document.onmousedown=disableselect
document.onclick=reEnable
}
</script>
                <script language='JavaScript'>curPage=1;
document.oncontextmenu = function(){return false}
if(document.layers) {
    window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
    window.onmousedown = function(e){
        if(e.target==document)return false;
    }
}
else {
    document.onmousedown = function(){return false}
}</script>

About Unknown

Web Sayfamızda, Bilgisayar, İntenret, Güvenlik Sistemleri, Cep Telefonları, Tablet Bilgisayarlar, Navigation Sistemleri, Modem Kurulumları ve Smart TV ayarları ile ilgili tamamı görsel anlatımla hazırlanmış makaleler bulabilirsiniz. Keyifli Zaman Geçirmenizi Dileriz.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder