» » Yazının Bir Bölümünü Şifreyle Koruyun

Stumbleupon’u duymuşsunuzdur.İlgi duyduğunuz konularda yeni siteler keşfetmenizi sağlayan güzel bir sosyal mecra.Yine bir Stumbleupon turunda Vincent Cheung isimli Kanada’lı bir bilgisayar mühendisinin sitesiyle karşılaştım.CV’si çok etkileyiciydi.Projelerine göz attığımda ise biz blogcuların işine yarayacağını düşündüğüm JavaScript Encryption and Decryption projesini gördüm ve türkçeleştirip kendi blogumda paylaşmaya karar verdim.

 

Öncelikle bu scriptin ne işe yaradığından biraz bahsedeyim.Herkese açık bir blogunuz var.Ancak yayınlayacağınınız yazının bir bölümünü ya da yazıda geçen bir linki sadece özel kişilerin görmesini istiyorsunuz.Bu script ile korumak itediğiniz bu bölüme bir şifre koyarak sadece şifreyi bilen kişilerin görmesini sağlayabilirsiniz.Örnek için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

 

 

Şimdi gelelim bu uygulamayı kendi blogunuzda nasıl kullanacağınıza.

 

1.Adım: Şablonunuzda </head> kodunu bulun ve bunun hemen üstüne aşağıdaki kodu ekleyin.

 

<script src='http://dl.dropbox.com/u/60346665/bloghocam-sifre.js' type='text/javascript'/>

 

2.Adım: Blogger kumanda panelindenyazınızı oluşturun ve yazının HTML bölümünden şifreyle korumak istediğiniz bölümün kodlarını seçip kopyalayın.

 

Blog Yazılarına Şifre Koymak

 

3.Adım: Şifreleme sayfasına gidin ve Key kutusuna kullanmak istediğiniz şifreyi yazın.Hiçbir butona basmadan Plain Text kutusuna 2.adıma kopyaladığınız kodları yapıştırın ve Encrypt tuşuna basın.

 

Yazıya Şifre Koymak

 

4.Adım: Şifreleme sayfasında oluşturduğunuz HTML Code kutusundaki kodu kopyalayın ve Blogger yazı editörüne dönerek eski kodlarla değiştirin.Son olarak kodlardaki Show encrypted text yazan yeri “Yazının devamını okumak için şifreyi girin” gibi bir metinle değiştirerek yazınızı yayınlayın.

 

Yazıya Şifre Koymak

 

Eski kodlarla değiştirin diye yazdım ama yanlış anlaşılmasın.Şifreleme sayfasında oluşturduğunuz HTML kodunu, Blogger yazı editöründe şifrelemek istediğiniz bölümün HTML kodlarıtyla değiştireceksiniz.Herkese açık olan yazının kodlarını silmeyin.

About Unknown

Web Sayfamızda, Bilgisayar, İntenret, Güvenlik Sistemleri, Cep Telefonları, Tablet Bilgisayarlar, Navigation Sistemleri, Modem Kurulumları ve Smart TV ayarları ile ilgili tamamı görsel anlatımla hazırlanmış makaleler bulabilirsiniz. Keyifli Zaman Geçirmenizi Dileriz.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder