» » Blogger’a Forum Sayfası Ekleme

Uzun süredir Blogger’a nasıl forum ya da soru-cevap sistemi ekleneceği ile ilgili soru almama rağmen internette konuyla ilgili pek çok anlatım olduğu için Blog Hocam’da paylaşma gereği duymamıştım. Ancak bloga forum eklemeyle ilgili yardım talepleri gelmeye devam edince artık bunu anlatmaya karar verdim.

Blogunuza forum eklemek için tamamen ücretsiz bir Google servisi olan Google Grupları kullanabilirsiniz. Şimdi adım adım forum oluşturmaya ve bunu bloga eklemeye geçelim.

1. Adım: Yeni Grup Oluşturma

Google Grup Oluşturma

Yapmanız gereken ilk şey Grup Oluşturma sayfasına giderek oluşturacağınız grupla ilgili bilgileri içeren formu doldurmak. Formu doldururken dikkat etmeniz gereken en önemli yer grup türüdür. Eğer forum oluşturmak istiyorsanız web forumu, soru-cevap sistemi oluşturmak istiyorsanız soru-cevap forumu seçeneğini seçmelisiniz. Formu doldurduktan sonra üstteki kırmızı renkli “Oluştur” butonuna basabilirsiniz.


2. Adım: Grubun HTML Kodunu Alma

Google Grup Oluşturma
Bilgileri eksiksiz girdiyseniz grubunuzun oluşturulduğunu belirten ve şimdi ne yapmak istediğinizi soran bir sayfayla karşılaşırsınız. Burada “Grubunuzun ayarlarını özelleştirin” linkine tıklayın.


Google Grup Kodları

Ayarlar sayfasının en altında oluşturduğunuz grupa ait HTML embed kodlarını göreceksiniz. Bu kodları bir sonraki forum oluşturma adımında kullanacağınız için bir yere koopyalayın veya bu sayfayı kapatmayın.

3. Adım: Blogger’da Forum Sayfası Oluşturma

Forum sayfası 
Blogger kumanda panelinize girerek Sayfalar > Yeni sayfa > Boş sayfa yolunu takip edin ve bir önceki adımda kopyaladığınız HTML kodlarını sayfanın HTML penceresine yapışırın. Sayfa başlığına “Forum”, “Pano” gibi şeyler yazdıktan sonra seçeneklerden yorum iznini kapatın ve sayfayı önizleme yapın. Eğer forum sorunsuz bir şekilde görüntlendiyse sayfayı kaydedebilirsiniz.

Tebrikler! Artık blogunuzun bir forum sayfası var.

About Unknown

Web Sayfamızda, Bilgisayar, İntenret, Güvenlik Sistemleri, Cep Telefonları, Tablet Bilgisayarlar, Navigation Sistemleri, Modem Kurulumları ve Smart TV ayarları ile ilgili tamamı görsel anlatımla hazırlanmış makaleler bulabilirsiniz. Keyifli Zaman Geçirmenizi Dileriz.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder